شرکت Baic از BJ60 رونمایی کرد

بایک BJ60 بالاخره در چین رونمایی شد؛ در این مطلب به معرفی این اس یو وی جدید چینی می پردازیم. بایک BJ60 بین دو مدل BJ80 و BJ90 قرار می گیرد و آمده است به طور مستقیم با گریت وال تانک ۵۰۰ به رقابت بپردازد.

بایک BJ60 از نظر ابعادی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5020، 1925 و 1955 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2820 میلی متر است. بدین ترتیب بایک BJ60 مقداری نسبت به نسل جدید تویوتا لندکروزر سری 300 کشیده تر است. اما فاصله بین دو محور لندکروزر مقداری جزیی بیشتر است. در سبد محصولات شاسی بلند بایک، خودروی BJ60 از نظر ابعادی نسبت به BJ80 بزرگتر شده، ولی همچنان نسبت به بایک BJ90 که بر پایه نسل قبلی مرسدس بنز GLS توسعه یافته بود کوچکتر است.

مشخصات فنی

بایک BJ60 به قوای فنی هیبرید متشکل از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بعلاوه یک سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی با شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه مجهز است. این خودرو دارای حالات انتقال قدرت ۲H، ۴H و ۴L است و ۹ مود رانندگی برای آن لحاظ شده است. ظرفیت باک خودرو ۸۵ لیتر بوده و مخزن ذخیره آن نیز ۳۵ لیتر است.

ظاهر ماشین بایک BJ60

به خوبی در تصاویر مشخص است که بایک برای طراحی BJ60 المان های مختلفی را از برندهای خودروهای مختلف کپی کرده است. جلوپنجره نورپردازی شده و چراغ های LED جلو دقیقا مشابه با محصولات جیپ طراحی شده اند. همچنین گلگیرها و خطوط شیشه ها نیز شباهت زیادی به تویوتا لندکروزر دارند. اما داستان به اینجا ختم نشده و بایک BJ60 چراغ های عقبی مشابه با فورد اکپسلورر دارد. بایک تصاویر شاسی بلند BJ60 را با رنگ آبی روشن منتشر کرده که تارای تریم نقره ای مات برای برخی قسمت ها مانند روف راک، فریم شیشه ها و رینگ های 20 اینچی آلیاژیست.

کابین بایک BJ60

درون کابین بایک BJ60 سه ردیف صندلی با تودوزی چرمی سوزن زنی شده سفید نصب شده است. البته امکان سفارش بایک Bj60 به صورت پنج نفره و در دو ردیف صندلی هم وجود دارد. روی داشبورد یک نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان نصب شده که در کنار آن یک نمایشگر 12 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. قسمتی از داشبورد که مقابل سرنشین جلو قرار دارد گرافیکی پیکسلی دارد که طراحی داشبورد را زیباتر کرده است. از جمله برخی ویژگی های بایک BJ60 می توان به هد آپ دیسپلی، سیستم صوتی قدرتمند، نورپردازی داخل کابین، گرمکن صندلی ها و سانروف پانورامیک اشاره کرد.